Update week 3

28 september

Alweer een week voorbij; ! en

Frown

Tijd gaat hier snel. En elke dag brengt iets nieuws, iets onverwachts. Ik plan iets, maar dat kan dan niet doorgaan, en er komt iets anders op het pad :-). Een reis vol inzichten en ervaringen.

Op het project was het een ‘woelige’ week.
Luisa, de andere Angelita (Gladys, de juf, noemt alle vrijwilligers engeltjes), is terug naar Duitsland. Dus ik was alleen met Gladys. En het was zacht uitgedrukt ‘druk’. De liefste kinderen van de klas, zijn ook de ‘drukste’ en maken continue ruzie. Maandag hebben ze mekaar zo hard aangepakt dat een van hen twee dagen in het ziekenhuis is beland.
Ik hoopte dat het in België anders was, maar bij navraag krijg ik gelijkaardige verhalen terug. Een dikke chapeau voor alle leerkrachten !
En bij deze, zij die dachten dat ik kleuterjuf zou worden na mijn terugkeer, no way!

Er zijn wel wat hulpmiddeltjes. Ik heb een verkeerslicht op het bord getekend. Oranje betekent ‘veel lawaai en hoofdpijn’, en rood is gelijk aan crisis J. Bij oranje zijn er al die tegen de anderen zeggen ‘sssst la cabeza se deule a la angelita’. (ssst, Lin haar hoofd doet pijn).
En liedjes zingen samen doet ook wonderen.
En daar ik af en toe ‘verdwijn’ en de juf uitlegde waarom, zijn ze ook stiller.

Vanaf volgende week komt er een ander ‘Angelita’ bij. Versterking zal welkom zijn. Het zijn één voor één schatjes, maar ik ben er niet voor in de wieg gelegd om dit te doen. Al was het wel plezant om mijn tekenkunsten (hm hm) boven te halen om de les over het fruit voor te bereiden. Voorbereiding ging vlotter dan de les :-), Maar het fruit heeft gesmaakt!

En dan buiten het project? Zaterdag op verkenning geweest rond Cusco met Fanny, en zondag naar Urubamba. Verder is het hier het walhalla van yoga, reiki, shamanen … en zo pik ik wat nuttige bagage op om mee te nemen naar huis en kan ik ook wat bagage achterlaten. De dagen vliegen. Ik kijk ontzettend uit naar onze rondreis. Pieter heeft alvast de blog gemaakt. http://www.pindat.com/reis/dagboek/pieter.op.pad/2472/2015-10-11/2015-11-02
Maar dat ik nog maar twee weken heb om me hier te verliezen in de tijd, vind ik iets minder leuk.

Ondertussen zijn we dinsdag. Normaal ging ik gisteren met Gladys, de juf, inkopen doen. Dankzij jullie grote hulp kunnen we extra materiaal, veel meer dan gevraagd :-), aanschaffen voor de keuken, en naast klein materiaal ook misschien een rek zodat het eten niet meer op de grond staat, en men niet telkens alles moet herstapelen en men het onderste nodig heeft.
Alleen, geen enkele bank wilde me gisteren geld geven. Beetje paniek want ik had nog max 5€ op zak, daar kun je wel iets mee doen, maar nu ook niet oneindig.
Vandaag was het probleem opgelost. Ik heb het geld en plan een nieuwe uitstap met Gladys.

Jammer genoeg heeft mijn energie het wel laten afweten en ben ik de komende dagen niet op het project. Hopelijk is het snel beter, en dan kan ik misschien thuis het ontbijt klaarmaken, en meegeven aan Elouisa, onze nieuwe Angelita uit België.
Jammer, had net de yogales vertaald naar het Spaans…

De zon schijnt terug vandaag, ga ervan genieten en de batterijen terug opladen.

Meer nieuws bij de foto’s :-)

Abrazo de Peru

Reacties

Reacties

Gino

Hi collega, nu ik lees dat je'werkweken' er bijna opzitten laat ik me nog even horen, kwestie van je het werkgevoel volledig kwijt raakt :-) Volgende stuk van de reis ziet er "kweeniehoewijs" uit, goed om de mentale batterijen op te laden en de fysieke te laten leeglopen als ik zie naar het aantal trails &trekkings. Veel plezier daar nog ! btw : bij MKT loopt alles op wieltjes dankzij de feilloze planning van de CRM manager die we hier nergens meer vinden :-)

Lin

Aaah, hiersie! Ik dacht al, hij wil een blog en dan hoor ik hem niet :-)
Bedankt voor de morele steun van het België.
Leuk dat je daar aan de onzichtbare CRM-collega denkt, maar dat kan ook niet anders met al die pop-ups in je agenda :-)
PS: mijn chocolade is op

gino

Pop up blocker doet goed zijn werk...wel last van ene onbekende mevrouw dsense die maar blijft bellen ???? te hopen dat ze daar ook goeie chocolade hebben voor in je survival pakket. Veel plezier op je rondreis
G.

gino

????? = :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active