Pedido de Peru

Woensdag 16 september

Derde dag ‘en el jardin de niños’ zit erop. Morgen gaan we met zen allen naar de zoo, en vrijdag is er geen les. Deze week hebben we meer geleerd over ‘huisdieren’ en ‘wilde dieren’. Heel goed voor mijn Spaanse woordenschat J. En zo komen ook de Spaanse liedjes die ik meebracht van pas.
Tijdens de pauze zijn de kinderen verzot op het ‘hinkelspelletje’, wat elke dag verdwijnt als het regent, dus Pieter, Ilse, Nicolette, als er ruimte is voor stoepkrijt in de rugzak, altijd welkom
J.

Gisteren hebben we aardappelen met ei gekookt, met mayonaise, en vandaag was er geen eten.
Ouders brengen eten mee, ook voor de minder begoede kinderen en er is dus niet elke dag iets.
Ik zou graag ook één à twee keer per week kunnen bijdragen met vers fruitsap, soep, en als het me lukt is pannenkoeken bakken. We kunnen er een thema van maken en de soorten groenten en fruit leren, en hun gezonde invloed. (want jammer genoeg zijn cola en snoep hier al even populair als bij ons, een doos tandenborstels en tandpasta zou van pas komen.

Daarom een vraagje, aan wie wil, voor een donatie.
Als ik de komende drie weken nog één keer per week soep wil maken, en één keer per week smoothie, heb ik +/- 60€ nodig.
Meer hulp is steeds welkom om extra materiaal te kopen voor in de keuken (ik post later nog foto’s van onze ‘cocina’). Een blikkenopener en een aardappelmes zouden ook welkom zijn.
En als er geld over is, zou de school dit gebruiken om een stoomketel of een ‘jugador’ (blender) te kopen. Zo kunnen ze makkelijk en snel gezonde dingen klaarmaken.

Als jullie willen bijdragen, kunnen jullie een euro, of meer, storten op BE11 0013 0918 4748, ik beloof dat ik het geld hier nuttig zal gebruiken.
Alvast super bedankt in naam van de kinderen, de juf, en de organisatie hier.

Verder niets speciaal, gisteren reunion met de vrijwilligers, kinderliedjes geleerd J, en nu naar de salasales.

Kort samengevat, het gaat elke dag beter, en het is plezant, al is het project wel een aanslag op mijn energiepijl. Gelukkig heb ik de middagen vrij.

Lin

Reacties

Reacties

Ria

Hallo Lin,
blij dat ik hier je reisverhalen kan volgen en dat het goed met je gaat.
Groetjes
Ria en C°

Debby & Quenten

Wij volgen ook jou beruchten hier en hebben een centje gestort op de rekening van Peru! Wij zijn heel trots op jou. xxx

Debby & Quenten

"jou beruchten" moeten natuurlijk "jouw berichten" zijn :)

Lin

Alvast bedankt voor al jullie reacties en hulp. Het voelt goed jullie hulp en vriendschap te voelen tot in Peru X
Ik bekijk maandag met Gladys wat we best ondernemen, duurzaam kunnen ondernemen.
liefs
Lin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active