De eerste 'werkdag' ...

Maandag 14 september

Het weekend ging vlug voorbij. Zaterdag en zondag op verkenning. De kleine straatjes bevallen me het meest. Een paar zichten op de foto’s. De lokale markt is leuk en ik botste zondag op een lokale ‘feria’ met alle specialiteiten uit verschillende regio’s. De cavia’s heb ik aan me voorbij laten gaan, maar de taarten uit Cusco heb ik geprobeerd en kan ik aanraden J.

Vandaag de eerste dag op het project. De bus erheen valt goed mee. Max 20 min. En het gedrum op de bus viel deze ochtend ook mee. Eens op school zat de juf, Gladys, ‘in reunion’ met de ouders. Gelukkig zat er stoepkrijt in mijn rugzak en ballonnen. Ruzie maken kennen ze hier ook en al snel was duidelijk welke twee bengels veel aandacht vragen.
De les was rumoerig, zacht uitgedrukt, en oordopjes zijn goud waard, ook tijdens de les.
Veel kon ik niet helpen. De juf heeft een lesprogramma, en ik kan wat assisteren en de weglopende kinderen telkens terug op hun stoel zetten. Maar veel meer bijdragen lijkt op het eerste zicht niet te passen in het lesprogramma.
Rond elf wordt er iets te eten klaargemaakt voor de kinderen, vandaag melk met havermout, en hierbij kan ik me nuttig maken.

Ik ontbreek nog wat structuur J. Bij het handen wassen doen ze dit met 25 tegelijk, rond één kraan, drummend, ipv in kleine groepjes. En het water blijft al die tijd stromen. Ik zou water in een emmer doen, en in een rij handen wassen. Maar ‘k zal mij maar niet moeien.

Afwachten wat de rest van de week brengt. Deze middag naar de post, de yogales opzoeken; morgen reunie met de andere vrijwilligers en woensdag salsales.

Tot later!

Lins

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active