Nog een laatste update over de eerste, fantastische, week !

Donderdag 10 september

De eerste schoolweek zit er al bijna op. Leerrijke maar vermoeiende week. Ik heb alleen les daar ik maar één week les heb. Dus intensieve privé les. 4 u per dag werkwoorden vervoegen en elke dag huiswerk J.

Gisteren was er ook salsales bezig, de muziek in combinatie met de les gaf een beetje kortsluiting. Twee dingen combineren lukt ook in Peru niet. We zijn dan maar wat vroeger gestopt met de les.

De weg naar school is een 15tal min. te voet, maar ’t zijn 15 rottige minuten daar het verkeer chaos is, druk en lawaaierig. Voor de rust en het groen moet je niet in Cusco zijn. Of mss hopelijk wel, dit weekend op zoek naar wat groenere zones…

Vandaag San Blas ontdekt, een klein schattig pleintje, beetje weg van de drukte. Alvast één van mijn favoriete plekjes.

Ik weet sinds gisteren meer over mijn project. Vanaf maandag wordt ik elke weekdag verwacht van 9u tot 13u in een schooltje in Santa Rosa. Ongeveer dik kwartier met de bus.
Vroeger bleven kinderen alleen thuis terwijl de ouders aan het werk waren, nu kunnen de kinderen daar terecht. De juf zorgt voor het programma en het is de bedoeling te assisteren, en ook tolk te spelen, want er zou nog iemand op het project werken die geen Spaans spreekt.
Afwachten wat het maandag geeft…

Ik vernam ook dat het mogelijk is pianoles te volgen. Staat thuis op het lijstje ‘leuk om te doen’, dus volgende week op zoek naar de muziekschool!

Op de foto’s alvast, de school, het klasloaak, de juf Beatriz; Plaza de Armas en het pleintje San Blas.

Tot later met meer nieuws over het project.

Saludos y besos

Lin

Vrijdag 11 september, al de laatste dag van de lesweek. Tijd vliegt hier en het is fantastisch om even alles achter te laten en iets nieuws op te bouwen.
Gisteren ook de ‘yogaschool’ ontdekt, is kijken of we daar terecht kunnen
J.

Deze voormiddag mijn collage maken over België om mezelf voor te stellen maandag in de ‘Kindergarden’.
De zaken die we mee hebben gebracht zoals de domino’s, de memory spelletjes, de kinderliedjes, … maken nu deel uit van de ‘bibliotheek’ van het project.
Alles wordt meermaals gekopieerd, zodat het niet enkel kan gebruikt worden in de kindergarden waar ik help, maar op alle projecten.
Pieter, je hebt dus niet voor niet twee uur dominosteentjes en figuurtjes uitgeknipt
J
.
Elke dinsdag komen alle vrijwilligers samen om ideeën te delen. Komende dinsdag gaan we de kinderliedjes leren die ik mee heb. Eén probleem, ze staan nu allemaal op de Ipod, maar nu moeten we ze op een CD krijgen…

En verder, ook belangrijk voor Ilse, net een winkeltje ontdekt waar ze Belgische chocolade verkopen. Héél belangrijk, want mijn voorraad die Gino meegaf als morele steun voor het vertrek is bijna op.

Ga jullie laten, heb ook nog tijd nodig om mijn speech voor te bereiden voor deze middag. Diploma-uitreiking voor de Spaanse kennis, en afscheid omdat het mijn laatste lesweek is.

Besos

Lin

Reacties

Reacties

willy joosen

hallo dag Lin, ben blij je langs deze weg een beetje te kunnen volgen, geniet van deze ontdekkingstocht. Lieve groetjes uit Hoboken, Willy, xxx

Manu Luyten

Hey Lin,
Ik zag toevallig via Facebook dat je voor een hele tijd in het buitenland bent. Ben blij dat je ook je hart aan het volgen bent!
Geniet ervan. Groetjes,
Manu

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active